نسل چهارم ارتباطات در دسترس مردم ایران


صبح امروز ایرانسل کمتر از 100 روز پس از دریافت پروانه ارتقا به نسل های بالاتر شبکه تلفن همراه، در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه از شبکه نسل چهارم (4G) رونمایی کرد.مهندس دزفولی مدیرعامل ایرانسل که در این مراسم به شرح فعالیت های این اپراتور پرداخت، ایرانسل توانسته طی سه ماه پس از دریافت مجوز ارتقا به نسل های بالاتر 75 شهر کشور و تمامی 31 مراکز استان را تحت پوشش اینترنت 3G خود قرار دهد.
اکنون شبکه 4G ایرانسل که دو هفته پیش برای نخستین بار در کشور در شهر مشهد آغاز به کار کرد، امروز در تهران رونمایی شد و همزمان شهرهای ارومیه، بابل، تبریز، قزوین، قم، کرج و همدان (جمعا 9 شهر) با 50 درصد پوشش جمعیتی تحت پوشش شبکه نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل قرار گرفتند. تا پایان سال جاری پوشش 4G تمام مرکز استان‌های کشور تکمیل می‌شود و این درحالی است که طبق تعهدات سال اول پروانه نسل چهارم ایرانسل، باید پنج مرکز استان با حداقل پوشش جغرافیایی 10 درصدی شهرهای تحت پوشش و حداقل پوشش جمعیتی پنج درصد در کشور تحت پوشش 4G قرار بگیرند
دزفولی با اشاره به اینکه LTE نسل چهارم فناوری شبکه‌های موبایل است، در مورد برخی از مهم ترین مزایای این فناوری گفت: پهنای باند بیشتر که امکان انتقال فابل‌های حجیم‌تر و پرمحتواتر را در مدت زمان کمتری میسر می‌سازد، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه که اجازه ارتباطات در لحظه را می‌دهد و بهبود عملکرد شبکه که امکان برقراری و حفظ ارتباط در حین حرکت سریع را فراهم می‌سازد، از جمله مزایای آن به شمار می‌روند.
دزفولی افزود: نسل چهارم، کیفیت متمایزی از خدمات دیتا را در اختیار کاربران قرار می دهد به طوریکه در این شبکه سرعت دانلود بین 10 تا 40 مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود یک تا 15 مگابیت بر ثانیه و مدت زمان پاسخگویی 50 تا 150 مگابیت بر ثانیه است و دامنه کاربرد گسترده‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از جمله آنها حوزه‌های آموزش، حمل و نقل، خدمات مبتنی بر مکان، سرگرمی و سلامت هستند.
وی گفت: هم اکنون ۳۳۱ شبکه LTE در ۱۱۲ کشور جهان و 603 شبکه نسل سوم در ۲۱۶ کشور جهان به صورت تجاری راه‌اندازی شده است و امروز این فناوری با فاصله 6 ساله هم اکنون به ایران آمده است. به گفته دزفولی ایرانسل یک میلیارد یورو روی نسل جدید و فناوری های وابسته به آن سرمایه گذاری خواهد کرد. همچنین لازم به ذکر است که تعرفه اینترنت همراه ایرانسل قرار است از 7/14 ریال به 5/0 ریال به ازای هر کیلوبیت برسد.

چگونه به 4G وصل شویم؟
علاقه ‌مندان برای دسترسی به خدمات نسل چهارم تلفن همراه لازم است سیم‌کارت‌ایرانسل فعلی خود را به Usim تبدیل یا یک سیم کارت جدید نسل چهارم ایرانسل خریداری کنند. بسته بازگشت Usim ایرانسل برای تبدیل سیم‌کارت فعلی به Usim در حال حاضر با قیمت 10هزار تومان و سیم کارت اعتباری نسل چهارم ایرانسل به همراه 10هزار تومان اعتبار اولیه با قیمت 20 هزار تومان از طریق مراکز خدمات ایرانسل در مناطق تحت پوشش به مشترکین و متقاضیان عرضه می‌شود. سیم کارت های نسل چهار ایرانسل، به آسانی و بدون نیاز به برش، قابلیت تبدیل از سیم کارت معمولی به میکروسیم و نانوسیم را دارا هستند.
در حال حاضر مراکز منتخب ارائه دهنده خدمات اینترنت نسل 4 ایرانسل در مناطق تحت پوشش آماده تعویض سیم کارت و یا عرضه سیم کارت اعتباری نسل 4 ایرانسل هستند. فهرست نشانی این مراکز از طریق وب‌سایت ایرانسل به نشانی www.irancell.ir ، مرکز تماس شبانه روزی ایرانسل به شماره 700 برای تماس از خطوط ایرانسل و 09377000000 برای تماس از سایر خطوط و اطلاعیه‌های ایرانسل قابل دریافت است.
مشترکین برای دریافت تنظیمات به صورت خودکار، می‌توانند کد دستوری #6*3*130* را از خط ایرانسل خود شماره گیری کنند تا ظرف چند لحظه، تنظیمات خودکار ویژه گوشی تلفن همراه‌شان ارسال شود. اطلاعات بیشتر در این خصوص به همراه راهنمای تصویری و ویدئویی لازم برای کاربران گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل‌های اپل iOs، آندروید، ویندوزفون، بلک بری، سیمبین، می‌گو و جاوا از طریق وب‌سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir قابل مشاهده است.


امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد