قیمت مسکن در سال ۱۳۹۵

کاهش قیمت‌ مسکن در شهرهای جدید

رکود سنگین بازار مسکن در شهر تهران موجب شده که شهرهای جدید هم از رونق بیفتند و خرید و فروش در این شهرها به پایین‌ترین حد خود برسد.

شهرهاي جديد اطراف تهران طي چندسال گذشته تحت‌تأثير ركود بازار مسكن تهران قرار گرفته و به‌شدت در ركود قرار دارند به‌طوري كه خريد وفروش مسكن در اين شهرها با كندي بيشتري انجام مي‌گيرد و حتي مي‌توان گفت متقاضيان كمي هم در اين شهرها حضور دارند.

خبرگزاري مهر با انتشار گزارشي نوشته است: قبلا جهش قيمت مسكن در كنار ساخت‌وساز مسكن مهر، رونق زيادي به اين شهرها داده بود و متقاضياني كه سطح درآمدي كمتري داشتند به اين شهرها رفته و به‌دنبال خريد خانه بودند، حتي شرايط به‌گونه‌اي پيش مي‌رفت كه امتياز مسكن مهر تا رقم ۱۰ ميليون تومان هم در شهرهاي جديد اطراف تهران به فروش مي‌رسيد اما اكنون حتي در ميان آگهي‌هاي خريد و فروش مسكن نيز كمتر اثري از واحدهاي شهرهاي جديد اطراف تهران است كه نشان مي‌دهد متقاضي خريد و فروش اين واحدها وجود ندارد و يا اينكه در حد بنگاه‌هاي املاك در سطح شهر باقي مانده است،

درحالي‌كه طي سال‌هاي گذشته پاي ثابت آگهي‌هاي فروش املاك بود. يكي از اعضاي انجمن انبوه‌سازان استان تهران با تأييد اين موضوع به خبرگزاري مهر گفت: ركود بازار مسكن در تهران، تأثير زيادي را در شهرهاي جديد گذاشته و كاهش قيمت بسياري را داشته است. ايرج رهبر با بيان اينكه اكنون به‌طور رسمي خريد وفروش مسكن مهر انجام نمي‌گيرد، افزود: البته به‌صورت غيررسمي در بنگاه‌هاي املاك، خريد و فروش انجام مي‌شود اما در مجموع متقاضيان بسيار كمتري نسبت به سال‌هاي گذشته براي خريد مسكن در شهرهاي جديد وجود دارد.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد