سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری میلیونر روسی برای یافتن حیات فرازمینی


یوری میلنر یکی از کارآفرینان روسی است که که برای یافتن حیات‌های فرازمینی خبر از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری داده است. نام این پروژه Breakthrough Listen است.


یوری میلنر یکی از کارآفرینان روسی است که در جهت یافتن حیات فرازمینی پروژه‌ای را تعریف کرده و سرمایه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری را برای آن اختصاص داده است. وی این موضوع را در یک کنفرانس خبری که در آن افرادی نظیر استفن هاوکینگ و شمار دیگری از دانشمندان حضور داشتند، در شهر لندن تشریح کرد. همانطور که اشاره کردیم این پروژه‌ی Breakthrough Listen نام دارد و طی آن دانشمندان قادر خواهند بود تا به بررسی بیش از یک میلیارد ستاره و بیش از ۱۰۰ میلیون کهکشان در مجاورت کهکشان راه‌شیری بپردازند. مدت تعریف شده برای این پروژه ده سال است.


براساس گزارش منتشر ش��ه در نیویورک تایمز، بیش از دو سوم هزینه‌ی صرف شده در این پروژه برای تهیه‌ی تجهیزت مورد نیاز و استخدام کیهان شناسان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سرمایه‌ی باقی مانده نیز برای اجاره‌ی دو رادیو تلسکوپ‌ بزرگ موجود که در ویرجینای شرقی و استرالیا واقع شده، صرف خواهد شد. استفاده از این رادیو تلسکوپ‌ها فقط برای محققان آن هم بصورت محدود مقدور است، اما میلنر با صرف هزینه‌ی هنگفت در پی گسترش استفاده از این تلسکوپ‌ها است. میلنر در گفتگویی با بیزینس اینسایدر از وسعت این پروژه گفته است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط میلنر، طی این پروژه مساحتی ۱۰ برابر پروژه‌های قبل مورد بررسی قرار گرفته و طیف گسترده‌ای از فرکانس‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دانشمندان تمرکز خود را روی دریافت سیگنال‌های الکترومغناطیس احتمالی متمرکز خواهند کرد.


از جمله‌ی افرادی که در این پروژه‌ شرکت دارند می‌توان به دانشمندانی نظیر لرد مارتین رییس از دانشگاه کمبریج و رئیس پیشین لابراتوار تحقیقاتی Ames ناسا اشاره کرد.


میلنر که در روزهای اول رشد فیس‌بوک و توییتر در این کمپانی‌ها سرمایه‌گذاری کرده، پیش از این نیز مسابقه‌ای را برای ارسال پیام به حیات‌های فرازمینی ترتیب داده بود که جایزه‌ی آن یک میلیون دلار تعیین شده بود. این رقابت علمی Breakthrough Message نام داشت. میلنر ۵۳ ساله پیش از پرداختن به تجارت دکترای فیزیک خود را دریافت کرده و نام وی برگرفته از نام یوری گاگارین، اولین فضانورد تاریخ است که موفق شد به خارج از جو زمین وارد شود.


میلنر پروفسور هاوکینگ را رهبر معنوی این پروژه خوانده و مسئولیت این پروژه و دست‌اندرکاران این پروژه را «عدم توقف جستجو ها» خوانده است.

منبع : زومیت

نظرات (2) -

  • مرسی خبر خسته نباشی
    • مرسی ... سلامت باشید Smile
امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد