اندروید و جاوا به دروس دانشگاهی رشته کامپیوتر اضافه شدند


امروز معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اهمیت پلتفرم‌های موبایل و بومی‌سازی اپلیکیشن‌ها اشاره کرده و گفته است، پیشنهاد اضافه شدن دروس جاوا و اندروید به دروس دانشگاهی رشته‌ی کامپیوتر را داده است.

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید موفقیت بازار فناوری را تلفیقی از بکارگیری ابزارهای موبایل، بومی‌سازی و ابزارهای اجتماعی عنوان کرده و گفته است:

با وجود شمار زیاد ابزارهای اتصال به شبکه، نیاز به اپلیکیشن‌های بومی خواهیم داشت که در این زمینه سازمان فناوری اطلاعات برای توسعه کارآفرینی در این بخش تلاش کرده و از توانمندسازی نیروها حمایت می‌کند.

وی از ارائه پبشنهاد افزودن دروس جاوا و اندروید به دروس دانشگاهی رشته کامپیوتر به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت:این دروس ابزار کار اپلیکیشن نویسی است و دانشگاه‌ها باید این دروس را در سرفصل‌های دروس خود بگنجانند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تاکید براینکه اعطای وام به برنامه نویسان بدون حمایت از آنها توسعه بازار، راه حل درستی نیست گفت: «محتوای بومی ایرانی به عنوان اقتدار کشور در فضای مجازی باید تولید شود و سازمان فناوری اطلاعات از تمامی این محتواها حمایت کرده و آنها را خریداری می کند.» وی اعلام آمادگی کرد که سازمان فناوری اطلاعات در تمامی برنامه‌های مرتبط با نرم‌افزارهای کاربردی بومی حضور فعال خواهد داشت و حامی و خریدار این برنامه‌ها خواهد بود.

جهانگرد خطاب به برنامه نویسان موبایلی گفت: هیچ کمپانی بین المللی رقیب شما نیست چرا که پول در سرزمین شما است و بازار ارزش افزوده کشور ما کم نظیر است.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد