آمادگی های لازم برای ویندوز ۱۰


مدت زمان زیادی تا عرضه‌ی عمومی ویندوز ۱۰ باقی نمانده است. نسخه‌ی جدید ویندوز برای کاربران ویندوزهای ۷ و ۸ در صورت رزرو قبلی در دسترس خواهد بود. اگر شما رزروی برای نصب ویندوز جدید صورت نداده‌اید در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل نصب ویندوز ۱۰ را از رزرو تا نصب و راه‌اندازی را مرور کنیم.


در روز ۷ مرداد، مایکروسافت بیلد نهایی ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربران ثبت نام شده قرار خواهد داد. کاربران ویندوز ۷ و ۸ که ویندوز جدید را رزرو کرده‌اند می‌توانند آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنند اما اگر ویندوز ۱۰ را رزرو نکرده باشید راهی برای نصب آن وجود دارد؟


در ادامه به توضیح مرحله به مرحله‌ی نصب ویندوز ۱۰ خواهیم پرداخت. چگونه در زمان دسترس بودن، ویندوز ۱۰ را نصب کنیم؟ چگونه سیستم خود را برای آپگرید آماده کنیم؟ چه مواردی را قبل از کوچ کردن به ویندوز ۱۰ باید بدانیم؟ همه‌ی این سوال‌ها در ادامه پاسخ داده خواهند شد.


گام اول: تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید در روز عرضه ویندوز ۱۰ آن را نصب کنید یا خیر


ویندوز ۱۰، روان‌ترین و بهترین ویندوز تاریخ هم که باشد، قطعا ایراداتی و مشکلاتی به خصوص در نسخه‌های اولیه خواهد داشت

با عرضه‌ی ویندوز ۱۰ همگی برای دانلود و نصب آن ذوق زده خواهیم بود. در روزهای اولیه در تلاش برای مشاهده کردن تغییرات رابط کاربری در سیستم عامل جدید خواهیم بود. اما نکته‌ای در این میان هست که کمتر به آن توجه می‌شود. اگر ویندوز ۱۰، روان‌ترین و بهترین ویندوز تاریخ هم باشد، قطعا ایراداتی و مشکلاتی به خصوص در نسخه‌های اولیه خواهد داشت.


مایکروسافت در وبسایت رسمی خود، ملزومات سیستمی برای بروزرسانی به ویندوز ۱۰ را این گونه بیان می‌کند:


  • پردازنده: ا گیگاهرتز یا بیشتر
  • رم: ا گیگابایت برای نسخه ۳۲ بیتی و ۲ گیگابایت برای نسخه ۶۴ بیتی
  • حافظه داخلی مورد نیاز: ۱۶ گیگابایت
  • کارت گرافیکی: دیوایس‌ گرافیکی DirectX 9 مایکروسافت با درایور WDDM
  • حساب کاربری مایکروسافت و دسترسی به اینترنت

  • البته نگاهی به ملزومات سیستمی ذکر شده نشان می‌دهند که غالب افرادی که کامپیوتر دارند می‌توانند ویندوز ۱۰ را نصب و اجرا کنند.


    خبر خوب برای کاربران کنونی ویندوز ۷ این است که ویندوز ۸ و به تبع آن ویندوز ۱۰ طوری طراحی شده‌اند که فضای بیشتری از ویندوز ۷ را اشغال نکرده و به علاوه حافظه‌ی رم کمتری را نیز استفاده کنند.


    گام دوم: با رزرو ویندوز ۱۰ خود را آماده‌ی بروزرسانی بکنید


    مایکروسافت تصمیم گرفته که به جای قرار دادن لینک دانلود و دادن اجازه‌ی دسترسی به عموم، ویندوز ۱۰ را در چند مرحله عرضه کند. این تصمیم برای جلوگیری از ایجاد بار ترافیک اضافی بر روی سرورها در روز اول، اتخاذ شده است. البته این اتفاق به معنای این نیز است که باید برای مطمئن شدن از دریافت ویندوز ۱۰، جای خود را در صف دانلود رزرو کنید.


    آن طور که مایکروسافت اعلام کرده است، برای رزرو جای خود در صف دانلود، نیاز به نصب اپلیکیشن Get Windows 10 دارید. اگر بروزرسانی ویندوز شما در حال حاضر به صورت خودکار دانلود و نصب می‌شود، می‌توانید آیکون این اپلیکیشن را در قسمت راست نوار اعلانیه‌ها در پایین صفحه ببینید. اگر بروزرسانی‌های ویندوز خود را به صورت دستی نصب می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به بخش بروزرسانی، این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید.


    اگر این اپلیکیشن را ندارید و در قسمت بروزرسانی نیز آن را نمی‌بینید، مایکروسافت دلایل این اتفاق را نیز شرح داده است:


  • سیستم شما باید حداقل به ویندوز ۷ سرویس پک یک یا ویندوز ۸.۱ بروز شده باشد
  • بروزرسانی خودکار برای ویندوز شما غیرفعال است
  • شما عملکرد بروزرسانی لازم برای ویندوز را غیرفعال کرده یا از نصب خارج کرده‌اید
  • ویندوز شما نسخه‌ی کپی بوده و اصلی نیست

  • وقتی که نسخه‌ی ویندوز خود را رزرو کردید، فایل‌هایی در پس زمینه شروع به دانلود شدن می‌کنند تا سیستم شما را برای دریافت ویندوز ۱۰ پیش از روز ۷ مرداد آماده کند. ‌مراحل دانلود و نصب بسته به جابگاه شما در صف رزرو پس از روز ۷ مرداد کامل خواهند شد.


    گام سوم: آماده‌ی بروزرسانی شوید ( از فایل‌های خود بک‌آپ بگیرید)


    مانند بروزرسانی‌های قبلی از سیستم عاملی به سیستم عامل جدیدتر، فایل‌ها و مدارک موجود بر روی حافظه‌ی سیستم شما دچار تغییر نخواهند شد، البته نمی‌توان از این مورد اطمینان کامل و صد درصدی داشت.



    توصیه می‌شود قبل از بروزرسانی حتما از اطلاعات مهم خود بک‌آپ بگیرید



    دلیلی برای امتحان کردن آن نیز وجود ندارد. تا زمان معرفی مدت کافی برای بک‌آپ گیری از اطلاعات و مدارک مهم وجود دارد. توصیه می‌شود قبل از بروزرسانی حتما این کار را انجام دهید.


    به علاوه تمامی داده‌ها از جمله شماره سریال نرم‌افزارهای خریداری شده و رمزهای عبور مختلف خود را جمع‌آوری کنید تا اگر مشکلی در روند بروزرسانی بوجود آمد، اطلاعات خود را از دست ندهید.


    گام‌های چهار و پنج: اگر بخواهید پس از بروزرسانی، ویندوزی تمیز و خالی از اطلاعات داشته باشید باید چکار کنید؟


    اگر می‌خواهید پس از بروزرسانی به ویندوز ۱۰، همه چیز از صفر شروع شود و اطلاعاتی که سال‌ها در ویندوز قبلی داشته‌اید به ویندوز جدید منتقل نشوند، در ادامه با ما باشید تا روش انجام آن را توضیح دهیم.


    وقتی که ویندوز خود را بروزرسانی کردید، امکانی برای شما فراهم خواهد شد که با استفاده از آن می‌توانید ویندوز ۱۰ تازه وتمیزی را بر روی سیستم خود نصب کنید. نیازی به خرید ویندوز ۱۰ یا برگشت به نسخه‌ی قبلی و انجام دوباره‌ی بروزرسانی نیست.


    گام آخر: ویندوز را خریداری کنید


    ویندوز ۱۰ به مدت یک سال به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد داشت


    ویندوز ۱۰ به مدت یک سال برای بروزرسانی رایگان در اختیار کاربران خواهد بود، پس بهتر است اگر قصد بروزرسانی دارید قبل از ۷ مرداد ماه سال ۱۳۹۵ این کار را انجام دهید چرا که پس از تاریخ آپگرید به ویندوز ۱۰ فقط از طریق خرید آن ممکن خواهد بود. گفتنی است نسخه‌ی هوم ویندوز جدید، ۱۲۹ دلار قیمت دارد.


    منبع : زومیت

    نظرات (1) -

    • به نظرتون کرکش کامله ؟
      یا مثل ویندوز 8 باید هر چند ماه دوباره کرکش کرد !؟
    امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد