نسخه ۸.۱.۱ و ۸.۲ IOS اپل جیل برک شد


جیلبرک چیست ؟ (JailBreak)

جیلبرک به معنای فرار از زندان است , به دلیل محدودیت های فراوان موجود در سیستم عامل اپل پس از رهایی از آن به اصطلاح میگویند سیستم عامل جیلبرک شده است این تغییراتتوسط  بسته ای که هکر ها منتشر میکنند امکانپذیر است و برخی از کارشناسان معتقدند که باعث کم شدن پایداری سیستم عامل می شود.

گروه TaiG ساعاتی قبل دست به انتشار جیل بریک iOS نسخه های ۸.۱.۱ و ۸.۲ زده است. MuscleNerd یکی از فعالان در زمینه ی جیل بریک محصولات اپل نیز در توییتر خودش این موضوع را تائید کرده، هر چند وی به کاربران توصیه نموده برای استفاده از این شیوه ی جدید ارائه شده  چند روزی صبر نمایند تا مشکلات و خطاهای احتمالی مشخص و برطرف گردند.

گروه Taig بخشی از افرادی هستند که در توسعه و انتشار جیل بریک بحث برانگیز Evad3rs برای نسخه ی هفتم iOS نقش داشتند، ابزار یاد شده به صورت پیش فرض اقدام به نصب یک استور غیرقانونی چینی از اپلیکیشن های iOS می کرد و همین مسئله سبب شد سر و صدای بسیاری در اعتراض به این حرکت گروه مورد بحث راه بیافتد.

TaiG ضمن انتشار ابزار جدید جیل بریک خود از بابت اتفاقات پیشین از کاربران عذر خواهی کرده و گفته است تمایلی به تکرار آنها ندارد. بر اساس شیوه ی جدید ارائه شده گجت های آیپاد تاچ نسل پنجم، آیفون های ۴S، ۵، ۵S، ۵c، ۶، شش پلاس، آیپد های نسل چهارم، ایر، ایر ۲ و آیپد مینی های نسل اول، دوم و سوم قابل جیل بریک هستند و ابزار مذکور فعلا فقط بر روی ویندوز قابل استفاده است.

برای دریافت جیل بریک گروه TaiG می توانید از این لینک استفاده کنید و راهنمای مرتبط به آن نیز در این آدرس در دسترس است.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد