پاسخ همراه اول در رابطه بالا رفتن رقم قبض‌های موبایل


برخی از مشترکان همراه اول در اوایل ماه جاری با رویت صورتحساب خود دچار حیرت شدند. به گفته آنان ارقام گنجانده شده در صورتحسابشان واقعی نبوده و معلوم نیست چرا چنین اتقاقی رخ داده است. البته همراه اول معتقد است که این مشکل مقطعی بوده و در حال حاضر برطرف شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نیز در همین رابطه در حاشیه نمایشگاه الکامپ خاطرنشان کرد: "مشترکینی که در دوره اخیر قبض‌های همراه اول با ارقامی بیشتر از حد معمول مواجه شده و فکر می‌کنند اشتباهی در حساب آن‌ها رخ داده این موضوع را از طریق شرکت ارتباطات سیار پیگیری کنند."

حتی اعلام شد که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این موضوع را پیگیری کرده و به اپراتور مربوطه خبر داده و آن را موظف کرده است از طریق اطلاع رسانی موضوع را برای مشترکان خود تشریح کند.

اما درنهایت به گفته معاون وزیر ارتباطات چنین اتفاقی نیفتاده و رسانه‌های اصلی کشور هیچ یک شاهد ارائه چنین توضیحاتی از سوی مجموعه مخابرات و همراه اول نبودند.

علی اصغر عمیدیان درباره این موضوع در حاشیه یک نشست خبری اظهار کرد: در قبض‌های اخیر شرکت ارتباطات سیار در برخی موارد مشکلاتی به وجود آمده و ممکن است ارقامی که در قبض صادر شده به دلیل نقص فنی در سیستم با واقعیت مغایرت داشته باشد. بر همین اساس اگر مشترکی احساس می کند در قبض خود با رقم‌های بالا مواجه شده می‌تواند این موضوع را از طریق سامانه شرکت ارتباطات سیار پیگیری کند تا قبض او مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات همچنین عنوان کرد: در صورتی که شکایت‌های مربوطه از این طریق رسیدگی نشد و پاسخ اپراتور مشترکی را قانع نکرد مشترکان می‌توانند اعتراض خود را از طریق سامانه 195 با وزارت ارتباطات در میان بگذارند تا قبض‌های آن‌ها مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

اما در این رابطه یک مقام مسوول در شرکت همراه اول به ایسنا توضیح داد: مشکل به وجود آمده فقط مربوط به هفته اول آذرماه بود. به این صورت که برخی مشترکانی که به صورت آنلاین اقدام به رویت صورتحساب خود کرده بودند با مغایرت ارقام مندرج در صورتحساب خود مواجه شده بودند که دلیل آنهم مربوط به مشکلات فنی ناشی از ارتقای سیستم همراه اول بود.

به گفته این مقام مسوول، این مشکل بلافاصله حل و ارقام تصحیح شد و از دهم آذرماه دیگر چنین مشکلی از سوی مشترکان گزارش نشد. بنابراین به هیچ عنوان قبوض منتشر شده میان دوره یا پایان دوره اخیر دارای چنین مشکلی نبودند.

اوایل هفته جاری نیز در نشستی خبری با حضور وزیر ارتباطات سوالی مبنی بر قبض‌های نجومی همراه اول مطرح شده بود که وزیر ارتباطات این گونه عنوان کرد که احتمالا این موضوع به روشن بودن اینترنت تلفن همراه برخی مشترکان و محاسبه اینترنت با نرخ آزاد مربوط می شود.

اگرچه پیش از این هیچ گونه اطلاعی رسانی شفافی دراین خصوص صورت نگرفته بود اما مسوولان سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این گونه اعلام می کنند که اپراتور به اطلاع رسانی در این زمینه موظف شده است و ظاهرا سخنگوی شرکت مخابرات هم در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها این موضوع را اطلاع‌رسانی کرده است.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد