کیفیت آب تهران شوخی بردار نیست/ سد ماملو وارد مدار شد


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با گله شدید از حافظی، عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: اعضای شورای شهر تهران را دعوت کردم تا در صحن علنی با حضور رسانه ها گزارش جامعی از وضعیت کیفی آب تهران ارائه دهم؛ سد ماملو نیز از 15 مهرماه برای افزایش کمیت و کیفیت آب تهران به صورت آزمایشی وارد مدار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد پرورش در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و فاضلاب در نشستی خبری در واکنش به اظهارات اخیر حافظی، رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر تهران که وضعیت کیفیت آب تهران را در مرز هشدار اعلام کرده بود، گفت: بحث کیفیت آب بحثی نیست که بتوان بدون اطلاع کامل از آن صحبت کرد. کیفیت آب تهران شوخی بردار نیست.

وی تصریح کرد: حافظی نباید بدون مشخص کردن نقطه مورد بحث کیفیت آب تمام شهر تهران را زیر سوال ببرد و جمعیت 8.5 میلیون نفری تهران را نگران کند. من آماده ارائه گزارش در هر نهادی هستم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این که80 درصد جمعیت تهران از آبی به نسبت 70 درصد آب سطحی و 30 درصد آب چاه استفاده می کنند، گفت: نیترات این آب کمتر از 5 تا 10 PPM است.

پرورش با تاکید بر این که متولی اصلی کیفیت آب، وزارت بهداشت است، گفت: وزارت بهداشت کیفیت آب تهران را تأیید کرده است.

وی با اشاره به ساخت تصفیه خانه پردیس نیز درمورد کیفیت آب آن منطقه تاکید کرد که از طریق تصفیه خانه آبرسانی می شود و کیفیت آب پردیس مشکلی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین با اشاره به این که پنج میلیون و 400 هزار مشترک در تهران وجود دارد، گفت: در پیک مصرف از 62 درصد آب سطحی و 38 درصد آب چاه استفاده شد.

وی درمورد بارندگی و وضعیت آبی نیز گفت: بارش ها نرمال بوده اما وضعیت سدها پایدار نشده گرچه از سرعت کاهش حجم منابع کم شده است.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد