کم بخورید و کم بیاشامید تا از سر درد در امان باشید


سید جواد علوی اظهار داشت: برای رفع سر درد بهترین کار کم خوردن و کم آشامیدن است. یعنی میزان غذا و نوشیدن آب و مایعاتی که فرد به آن عادت کرده است را کاهش دهد.به گفته وی گرسنگی شدید، بی‌خوابی بسیار، خواب زیاد و طولانی، خواب روز و بعد از ظهر و بعد از غذا خود موجب بروز سر درد می‌شود، البته بهترین درمان برای رفع سر درد نرم نگه داشتن شکم و رفع یبوست است.این کارشناس طب سنتی ادامه داد: ماساژ و مالیدن دست و پا، گذاشتن آنها در آب گرم و کمی پیاده‌‌روی نیز در رفع سر درد مفید است. همچنین، گذاشتن پاها در تشت آب ولرم برای رفع سردرد مفید است.

علوی افزود: ترشی‌ها به خصوص سرکه خود موجب بروز سر درد می‌کند. همچنین، غذای نفاخ و دیر هضم، غذاهای بخارزا مانند گردو، سیر، سیر داغ، پیاز�� تره، شاهی، کلم، خردل، فلفل،  زعفران زیاد، خرما، شنبلیله، عدس، لوبیا، بادمجان، باقالی، پنیر، ماهی، دارچین برای گرم مزاجان موجب بروز سر درد می‌کند.

وی گفت: بادمجان، عدس، خیار، گوجه، ماست و دوغ و پنیر (برای سوء مزاجهای سرد) انواع سس، کنسرو، فست فود مثل پیتزا، سوسیس، کالباس و... نوشابه، رب گوجه فرنگی کارخانه‌ای، کاکائو، قهوه، شکلات، چیپس، پفک، غذاها و تنقلات خیلی شور و تند و ترش و چرب و حبوبات نفاخ برای معده‌های حساس و گازدار، چای بالاخص برای کسانی که مشکل معده دارند، مضر است.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: آب یخ، همراه با غذا و بلافاصله بعد از غذا آب خوردن، گوشت گاو و گوساله، ته دیگ، پیاز و سیر خام و پرتقال و نارنگی (برای معده‌های حساس)، غذاهای مانده و فریز شده، غذاهای خمیری مثل ماکارونی و الویه و سرخ کردنی. آب خوردن در شب بین خواب، خرما و گردو، سبزیجات بخاردار مثل تره، شاهی، ترب و به خصوص برای کسانی که سردرد دارند و هر چیزی که باعث ناسازگاری و اذیت شود.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد