هزاران روستا به شبکه جهانی اینترنت متصل می‌شوند


وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تعداد روستاهای کشور که به اینترنت دسترسی دارند را حدود ۸٫۰۰۰ اعلام کرد و گفت این رقم تا پایان امسال به 12 یا 13 هزار روستا خواهد رسید.

به گفته محمود واعظی زمانی که در مخابرات حضور داشتم، تقریبا 500 روستا در کشور وجود داشت که از تلفن بهره می‌بردند، آن روستاها نیز در نزدیکی شهرهای بزرگ واقع شده بودند. ما در آن زمان و حتی پس از این که جنگ شروع شد، تصمیم جدی گرفتیم تا روستاها نیز به تلفن دسترسی داشته باشند و بر همین اساس قرار شد که در ابتدا در هر روستا یک خط تلفن و یک مرکز مخابراتی ایجاد شود. اکنون فکر نمی‌کنم در کشور، هیچ روستایی بالای 20 خانواری باشد که دسترسی به تلفن نداشته باشد، مگر این که آبادی‌هایی باشند که تعداد خانواده‌های آن‌ها مثلا حدود پنج خانوار باشد.

اکنون برای ورود اینترنت به روستاها برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته و تاکنون ۸٫۰۰۰ روستای کشور به اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند و درصددیم تا پایان امسال این رقم به ۱۲ تا ۱۳ هزار روستا برسد که قطعا در سال‌های آتی با افزایش همراه خواهد بود. اعتقاد ما بر این است که اگر در همه امور توجه جدی به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، محروم و مرزی داشته باشیم، خدمت بزرگی به مردم کرده‌ایم چرا که مردمی در این مناطق زندگی می‌کنند عملا از برخی مزایای که در کشور وجود دارد، محروم هستند و این وظیفه دولت است که به آنها خدمات مناسبی ارائه کند.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد