فایرفاکس هنوز هم جز یکی از بهترین مرورگرها

 
هنگامی که مورخان به تاریخ ده یا بیست ساله وب نگاهی می اندازند، معلوم می شود آنها می خواهند  فایرفاکس را به عنوان یکی از مهم ترین محصولات از ده سال گذشته اعلام کنند. اما در حال حاضر، فایرفاکس خیلی پر کاربرد به نظر نمی آید و این باعث می شود فایرفاکس کمی در مورد آینده خود نگران باشد.
اوج موفقیت خود، در حدود سال 2011 تا 2010، فایرفاکس متعلق به بیش از یک چهارم از بازار مرورگر در ایالات متحده و تقریبا یک سوم در اروپا بود.اما امروز، آن اعداد در بسیاری از مناطق بسیار کاهش یافته است. (هر چند آلمانی ها هنوز عشق فایرفاکس بیش از هر مرورگر دیگر هستند) آمار دقیق همیشه دردسترس است، بستگی به این دارد که شما اطلاعات دقیق تری داشته باشید، اما روند آمار در همه جا یکسان است و به نظر می آید مرورگر موزیلا دیگر به خوبی گذشته  نیست.
زمانی که احساس شد پیشرفت فایرفاکس کند شده، کروم گوگل راه اندازی شد. به یاد می آورم جرقه کروم برای اولین بار در سال 2008 و به طور شگفت زده ای در حال پیشرفت بود. من یک کاربر ثابت فایرفاکس بودم با این حال که در آن زمان  کروم هم وجود داشت، اما ناگهان کروم  - حتی  نسخه های اولیه بتا آن - فایر فاکس را قورت داد. از آن به بعد کروم به سرعت رشد کرد، فایرفاکس در حال حاضر قابل مقایسه با کروم نیست .فایرفاکس کم کم کنار رفت و کاربران برای وبگردی کروم را باز می کنند و وب سایت گوگل بیشتر از طریق کروم باز می شود.
در بین چیزهایی که بر روی دسکتاپ هستند فایرفاکس زیاد به چشم نمی خورد، اما فایرفاکس هنوز هم جز یکی از بهترین مرورگر در بین تلفن های همراه است.
امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد