توصیف محتوای تصاویر با فناوری جدید گوگل


 این سیستم که «نرم‌افزار بینش هوشمند کامپیوتری» خوانده می‌شود می‌تواند به اسکن مجموعه‌ای از تصاویر پرداخته و در نهایت مشخص کند هر یک از تصاویر چه محتوا و مفهومی دارند. در مرحله‌ی بعد، از توصیفات ارایه شده توسط این برنامه، می‌توان بعنوان تگ برای تصاویر بهره برد که به جستجوی دقیق‌تر و صحیح‌تر در موتور جستجوی گوگل می‌انجامد. همچنین گوگل اعلام کرده از این تکنولوژی می‌توان به گونه‌ای بهره برد که سرانجام افرادی که از نظر بینایی مشکل دارند، بتوانند محتوای تصاویر را درک کنند.

این سیستم را می‌توان به منظور جایگزین کردن متحوای متنی با تصاویر نیز مورد استفاده قرار داد تا به موجب آن در مناطقی از جهان که سرعت اینترنت پایین است، کاربران همچنان به معنا و محتوای تصاویر دسترسی داشته باشند. اگرچه این سیستم هنوز در مرحله‌ی توسعه بوده و نتایج مربوطه برای تمام تصاویر دقیق نیست، اما نتیجه‌ی بدست آمده برای بسیاری تصاویر نیز بسیار گویا و مناسب بوده است.

با این حال باید منتظر ماند و دید گوگل از این فناوری به چه شکل برای بهبود سرویس‌های خود استفاده خواهد کرد. با توسعه‌ی این پروژه، انتظار می‌رود چنین سیستمی کمک شایانی به آینده‌ی هوش مصنوعی، درک کامپیوتری و یادگیری ماشین کند.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد