تلاش دوباره ناسا برای پیدا کردن حیات در فضا




جدید آژانس فضانوردی آمریکا برنامه خاصی به نام The Nexus for Exoplanet System Science یا NExSS را مطرح کرده که طی آن خبر های جدیدی از تلاشها برای یافتن نشانی از حیات در جایی خارج از منظومه شمسی شروع می شود.

اخیرا تحقیقات گروهی از دانشمندان علوم زمین شناسی، سیاره شناسی و اخترفیزیک جدیدترین اطلاعات خود را با هدف درک بهتری از وجود حیات در سیاراتی خارج از منظومه شمسی به اشتراک می گذارند.

نکته قابل توجه این است که کشف حیات خارج از کره زمین و سیاراتی خارج از منظومه شمسی تنها مورد توجه اخترشناسان نیست و در این میان دانشمندان علوم آب و هواشناسی و سیاره ای نیز به این عرصه علاقمند هستند.

در رتبه نخست این پروژه جدید از سه تن از برجسته ترین دانشمندان ناسا از مرکز تحقیقات ایمز، انستیتو علوم سیارت فرامنظومه شمسی و انستیتو مطالعات فضایی گادارد استفاده شده است. درحقیقت می توان گفت بخش زیادی از تلاشهای جهانی برای یافتن نشانی از حیات فرامنظومه شمسی توسط دانشمندان این سه مرکز صورت می گیرد.

ناتالی باتاهلا یکی از این سه دانشمندی به شمار می رود که در پروژه مأموریت “کپلر” به عنوان دانشمند اصلی حضور دارد. در این مأموریت تا الان بیش از 1000 سیاره در خارج از منظومه شمسی تشخیص داده شده است و جالب اینکه 3000 جرم فضایی دیگر نیز که به احتمال زیاد آنها نیز سیاره هستند به زودی تأیید می شوند! از باتاهلا به عنوان مغز متفکر پروژه کشف سیارات فرامنظومه شمسی یاد می شود.

در این پروژه از محققان دانشگاههای مختلف نظیر استنفورد، کالیفرنیا در برکلی، کالیفرنیا در سانتاکروز، انستیتو فناوری کالیفرنیا، آریزونا، دانشگاه دولتی آریزونا، یل، مریلند و چند دانشگاه مطرح دعوت شده است تا عملا بزرگترین پروژه کشف حیات بیگانه کلید خورده باشد.

منبع :
خبرگزاری مهر_ایران فناوری
امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد