بازار خودروهای دست دوم هم راکد شد


علاوه بر بازار خودروهای نو و صفر کیلومتر بازار خودروهای دست دوم نیز وارد رکود شده است.
 بازار خودروهای صفر کیلومتر، از حدود یک سال اخیر در رکود به سر می‌برد.

به گفته کارشناسان افزایش شدید قیمت خودروهای داخلی در کنار کاهش قدرت خرید مردم از جمله دلایل ایجاد رکود سنگین در بازار خودروهای نو و صفر کیلومتر بوده است.

البته راکد شدن بازار خودروهای صفر کیلومتر در مقطعی رونق گرفتن بازار خودروهای دست دوم را به دنبال داشته است؛ به گونه‌ای که برخی مصرف‌کنندگان به جای خرید خودروی نو اقدام به خرید خودروهای دست دوم می‌کردند.

با این وجود فعالان بازار خودرو می گویند در یکی - دو ماه اخیر بازار خودروهای دست دوم نیز وارد رکود شده و از رونق سابق دراین بازار خبری نیست.

پورحسنی یکی از نمایشگاه‌داران اتومبیل در این زمینه می‌گوید به دلیل نامشخص بودن وضعیت بازار حتی مالکان خودروهای دست دوم نیز از فروش خودروی خود خودداری می‌کنند.

وی با بیان این‌که در مقابل خریداران نیز تمایلی به خرید خودروهای نو و دست دوم ندارند خاطرنشان می‌کند در این شرایط فروشندگان تصور می‌کنند ممکن است قیمت‌ها افزایش یابد و در مقابل خریداران نیز فکر می کنند قیمت‌ها کاهش یابد.

به گفته این نمایشگاه‌دار اتومبیل این شرایط باعث شکل گیری فضای ابهام در بازار خودرو شده و مطمئنا دو طرف فروشنده و خریدار تا زمان رفع ابهام و مشخص نشدن سمت و سوی بازار از خرید و فروش خودداری خواهند کرد.

وی تصریح می‌کند علاوه بر بازار خودروهای نو که بیش از یک سال اخیر در رکود بوده است بازار خودروهای دست دوم نیز به سرنوشت خودروهای صفر کیلومتر دچار شده و خرید و فروش چندانی در بازار این محصولات صورت نمی‌گیرد.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد