آپارتمان قسطی

با توجه به این که در طی دوسال آتی در بازار خرید و فروش مسکن به دلیل کم شدن قدرت خرید مردم رکود چشم گیری را در بازار خرید و فروش آپارتمان شاهد هستیم.

راه حل انبوه سازان و وزارت راه و شهر سازی این بود که با تامین اعتباری که بانک برای انبوه سازان فراهم میکند,می توانند واحدهای آماده مصرف خود را به صورت اقساط با بازپرداخت بلند مدت به خریداران آپارتمان واگذار کنند.

براساس مجوز صادر شده برای بانک مسکن، سازنده‌ها شامل انبوه‌سازان و خرده‌سازها (بسازوبفروش‌ها)، می‌توانند با نظارت و مداخله حقوقی بانک به معاملات، واحدهای نوساز را به صورت مدت‌دار و غیرنقد به متقاضیان واگذار کنند. نقش بانک مسکن در این نوع از معاملات ملک، تضمین پرداخت به موقع اقساط معامله از جانب خریدار است به این صورت که در صورت عدم پرداخت به موقع بهای معامله از جانب فروشنده (سازنده)، بانک مسکن از ابزارها و سازوکارهای معمول خود در قراردادهای رهنی بانک با تسهیلات‌گیرندگانش، استفاده می‌کند و به حل چالش احتمالی خواهد پرداخت. رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران روز گذشته در این‌باره به «دنیای اقتصاد» گفت: سازنده‌هایی که پروژه‌هایشان در شمال تهران معطل فروش مانده، از فروش قسطی واحدها استقبال می‌کنند اما با توجه به شرایطی که سمت عرضه برای فروش مدت‌دار واحدها تعیین خواهد کرد، احتمالا سهم تقاضای میان‌درآمد از این مدل معاملات، کم خواهد بود.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد