اپل گوشی جدید خود آیفون 6s را به پردازنده ی جدید با فناوری SIP مجهز کرد


الگوهای جدید فاش شده از پردازنده‌ی A9 اپل نشان از تغییرات چشم‌گیر در پردازنده‌ی این شرکت دارند. به نظر می‌رسد برخلاف ظاهر نسل جدید گوشی‌های آیفون که تغییر زیادی نسبت به آیفون 6 نخواهند داشت، در قدرت پردازشی آیفون جدید شاهد پیشرفت‌های محسوسی خواهیم بود.


الگوهای جدید فاش شده تغییرات بسیاری را در پردازنده‌ی جدید A9 اپل نشان می‌دهند. نحوه‌ی طراحی این تراشه‌ها نشان می‌دهند که اپل از فناوری SiP در کنار معماری PCB در این پردازنده بهره خواهد برد. فناوری SiP برای اولین بار در اپل واچ استفاده شده است و باعث بهبود عملکرد و فشرده شدن مدارهای پردازنده می‌شود.


اما مشکل اصلی این است که اگر در پردازنده‌هایی که از فناوری SiP بهره می‌برند، مشکلی ایجاد شود کل این تراشه از کار خواهد افتاد. به علاوه طرح‌های فاش شده نشان می‌دهند که کاور محافظ پردازنده مرکزی، پره‌های خنک کننده با ضخامت تنها یک میلی‌متر دارند و پردازنده‌ی A9 جدید ۱۵ درصد نسبت به پردازنده‌ی A8 فضای کمتری را اشغال می‌کند.


به علاوه نکته‌ی مهم موجود در این مدارک، عرضه‌ی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس در سه نسخه‌ی ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است و به نظر می‌رسد اپل افزایش حافظه نسخه‌ی پایه را به سال بعد موکول کرده است .


منبع : زومیت
امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد