پایه حقوق سال 1394

نادر قاضی پور درباره برگزاری جلسه روز گذشته فراکسیون کارگری درباره مزد کارگران گفت: این جلسه روز گذشت با حضور اعضای فراکسیون برگزار شد که یکی از مهمترین دستورات جلسه بررسی راهکارهای افزایش حقوق در سا ل94 کارگران بود.

 وی ادامه داد: مطابق بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که حداقل درآمد ماهیانه یک خانوار 4نفره یک میلیون و600 هزار تومان در ماه و مطابق آمار گیری مرکز آمار این میزان یک میلیون و 800 هزار تومان و مطابق آمارهای بانک مرکزی این مبلغ حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان است که به این نتیجه رسیدیم حقوق کارگران در راستای مبارزه با فقر حداقل نباید کمتر از 1 میلیون و 600 هزار تومان در سال آینده باشد.

 قاضی پور ادامه داد: برای آنکه به کارفرمایان هم کمک کنیم درخواست کردیم دولت با ارائه سبد و بن کارگری به کارفرمایان در تأمین حقوق کارگران کمک کند که هم به کارفرمایان ستم و ظلم نشود و هم کارگران بتوانند از عهده معیشت بر آیند.

 عضو فراکسیون کارگری مجلس بیان کرد:موضوع تجمیع صندوق‌های بیمه درمانی کارگران نیز از دیگر موضوعات دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت چرا که  با تجمیع صندوق درمانی کارگران بسیاری از دغدغه‌های این قشر زحمت‌کش جامعه مرتفع خواهد شد


امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد